Vybavení klece/terária

30.01.2009 15:04

Vybavení klece

Morče potřebuje v kleci různé věci, aby se mohlo zabavit. Jinak se bude nudit, válet se a jenom žrát, což určitě není dobré pro jeho postavu a ani pro zdraví.

 

Domeček

 

Morčátka se potřebují někde schovat a někde spát. Nejlepší je domeček z přírodního dřeva s rovnou střechou, kterou může využít i jako vyhlídku na domácnost.

Nedoporučuji domeček z plastu, který má i dno. Je tam hrozně vydáchaní vzduch, který se sráží na stěnách a stěny jsou poté mokré.

 

Já jsem spojila domeček a patro. Přiměřeně velkou desku z překližky nebo něčeho jiného podepřete dvěma dalšíma stěnama na krajích a je to. Nahoru jsem jim dala misky, aby je neměli s pilinama.

Misky 

 

 

 ↑

Misky by měli být keramické nebo můžou být i plastové, ale musí být zužené nahoru, aby je morčata nemohli převrátit. Pro dvě morčata doporučuji dvě misky, zvlášť přidáte-li mladší ke staršímu, protože jinak se to mladší nenají. Také doporučuju ještě jednu misku na zeleninu a ovoce. Alespoň to nebudou mít tak umatlané od pilin a jiné havěti.

Napaječka

 

 

Napaječka na vodu může být plastová nebo skleněná. Z vlastní zkušenosti doporučuju plastovou, protože ta skleněná se hned rozbije. Plastovou můžete koupit i vě větších velikostech a nemusíte stále doplňovat vodu. Musíte ale aspoň jednou za týden napaječku vyčistit, aby se v ní neusadili řasy. Já to vyčistím obyčejným kartáčkem na zuby, který používám jenom speciálně na to. Jinak musí být stále plná vody, aby se morče mohlo kdykoli napít. 

Jesle

 

Jesle na seno jsou docela dobrá věc. Na to, aby morčátka měli seno čerstvé a stále v suchu a taky na to, aby se morčátka nenakazila nějakou nemocí, když žerou seno plné moči a bobků. Jako nejlepší typ jeslí je podle mě tento ..., protože z něj na podlahu nevypadávají kousky sena a vůbec není na koberci asni stéblo.

Za chvíli vám vyfotím ty moje, aby jste je hezky viděli! Nebo se taky můžete mrknout na fortku mojí klece a budete hned vědět

Větvičky

Do klece patří i větvičky, nejlépe z ovocných stromů, které může morče ohlodat. Jednak je to pro něj zdroj zábavy, jednak si i obrušuje zoubky a jednak se tím i trošičku zasytí. Takže místo zrní hurá na větvičky =o).

 

Cihla

 

Já mám v kleci cihlu, aby si morčata obrušovali alespoň trošku drápy, a abych nemusela tak často k  veterináři ostříhat drápky. Trošku to pomáhá, ale ne uplně nejvíc. Stříhání drápků se mi ale prodloužila o celý měsíc. Nejlepší je dát cihlu na místo, kde přes ní prostě musí přeskočit, aby se dostalo na druhou stranu. Třeba zrovna tak, jak to mám já na obrázku. Musí na ni skočit, aby se napili (napaječka je vysoko), aby přešli k senu a aby se mohli jít vyčůrat na své oblíbené místečko. A taky je dobré, že z domečku na ni skákají a taky z ní vyskakují na domeček.

 

—————

Zpět